Wednesday 12 November 2008

RPK Bagaikan Bom Jangka Buat Najib

oleh: yb

" Tahniah dan syabas buat Raja Petra Kamaruddin (RPK) yang mencatat sejarah sebagai orang pertama dibebaskan sebagai tahanan ISA melalui 'habeas corpus' yang didifailkan olehnya sendiri. Malah belum ada mana-mana tahanan ISA yang berjaya seperti beliau...sekali lagi tahniah!

Begitu mudah? Bagi seorang yang amat lantang mengkritik Kerajaan dan begitu berani mensabitkan Najib & Rosmah Mansor dalam kes Altantuya, adakah beliau begitu mudah diberi 'pengampunan?' Memang ada sesuatu yang pelik akan berlaku dalam masa ke hadapan ini. Dan tentunya apa yang pelik itu adalah berkaitan dengan Najib sendiri.

Saya pernah postkan di sini bahawa saya percaya Pak Lah tidaklah sebodoh itu untuk menyerahkan kuasa kepada timbalannya. Dan jika ianya berlaku, maka itu adalah satu skrip PM paling banggang dalam sejarah negara kita.

Apabila RPK dibebaskan serta dibenar menjadi saksi kepada perbicaraan Altantuya, ia merupakan satu lagi proses rumit untuk mengenakan Najib. Lihat juga apabila mahkamah membebaskan Razak baginda, maka keadaan menjadi tergantung dengan menimbulkan jutaan soalan; siapakah 'master mind' kepada pembunuhan itu? Jika bukan Razak...siapa? Mustahil Altantuya datang ke Malaysia dengan mengenali dua 'barua' kerajaan itu?

Pak Lah yang baru melantik seteru kuatnya Mr. Zaki sebagai Ketua Hakim Negara pasti mempunyai jawapan. Oleh yang demikian, untuk menoktahkan jawapan maka Pak Lah dan mahkamah perlu mengelakkan aib dengan tuduhan apabila membebaskan Razak Baginda.

Justeru, pembebasan RPK membawa erti kepada permulaan proses menjahanamkan Najib dan Rosmah daripada mendapat kuasa tertinggi Umno dan kerajaan. Pak Lah memang kuat tidur, tetapi dia merupakan antara PM paling licik dan paling Jahat.

Apakah Pak Lah hanya membiarkan lawan, rakan taulan menghentamnya dari segenap penjuru tanpa menyimpan dendam walau sedetik pun?

Pembebasan RPK juga memeranjatkan, dan lakonan Pak Lah yang mahu menyemak balik tindakan mahkamah membebaskan RPK dianggap sebagai lawak abad ini. Namun, beliau terpaksa juga berlakon dan menunjukkan riak yang serius.

RPK akan tetap dengan hujahnya di mahkamah nanti yang mensabitkan penglibatan Najib serta isterinya dalam pembunuhan kejam itu. Mampukah Najib melawan sekiranya beliau pula yang akan diarahkan oleh mahkamah nanti untuk mempertahankan diri?

Tunggulah skrip seterusnya daripada produser Hakim Zaki dan Pak Lah yang bertindak sebagai penerbit. Kisah Horror ini akan ada kesudahannya juga.
"

TranungKite

No comments: