Monday 5 January 2009

AYAHANDA NAIB KETUA DEWAN ULAMAK PAS PAHANG KEMBALI KE RAHMATULLAH

ALFATIHAH - Ayahanda Ust. Syukri Hj. Ahmad bin Abd Rahman . kembali ke rahmatillah pada jam 5.35 petang pada hari Jumaat lalu dan jenazah al marhum telah disembahyangkan di Masjid Saidina Umar al Khattab Cenderawasih Kuantan dan disemadikan di tanah perkuburan Felda Keratong 4 & 5 pada jam 12 tengah malam .

Al Marhum adalah tokoh veteran PAS Kawasan Rompin . Beliau adalah antara angkatan awal sebagai aktivis PAS kawasan Rompin khasnya bagi DUN Ibam dan gugusan Felda Keratong .

Beliau menghabiskan sebahagian besar usianya untuk mengaktifkan amal islami sekitar Kawasan Rompin . Biarpun beliau bukan seorang tokoh pemimpin yang mampu berpidato hebat tetapi istiqamah dan ketekunan beliau bersama perjuangan ini adalah sangat dicontohi oleh generasi muda hari ini .

Al Marhum telah membuktikannya melalui kesungguhan beliau mendidik anak - anak sehingga peninggalan beliau boleh disifatkan sebagai contoh kepada orang lain apabila beliau meninggalkan zuriat yang juga aktif menyambung risalah perjuangan ini .

Antaranya ialah Al Fadhil ustaz Shukri Hj Ahmad adalah Naib Ketua Dewan Ulamak Pas Pahang dan YDP PAS Kawasan Rompin sejak beberapa penggal yang lalu sehingga kini . Al Fadhil Ustaz Nazri Hj. Ahmad pula EXCO DPPN Pahang dan juga Ketua DPP Kawasan Rompin dan Al Fadhil Ustaz Suhaimi Hj. Ahmad AJK PAS Kawasan Rompin .

Semoga beliau digolong bersama golongan hamba-hambaNya yang soleh.

Berita Pahang

No comments: