Wednesday 14 January 2009

Undi PAS untuk keberkatan dalam hidup


Kuala Terengganu - PAS sebagai Parti Islam, mempunyai tanggungjawab sosial untuk menterjemahkan Islam kepada kehidupan masyarakat. Sebab itu memilih PAS akan mendatangkan keberkatan di dalam kehidupan masyarakat di Kuala Terengganu ini.

Masalah sosial terutamanya dikalangan remaja semakin bertambah teruk, dan inilah hasil daripada pemerintahan UMNO selama 52 tahun di negara ini.

YB Dr Hasan Ali bercakap di dalam ceramah umum sempena pilihanraya kecil Kuala Terengganu di Kg Panji semalam. Beliau berkata bahawa, antara punca utama kerosakan anak-anak muda hari ini, disebabkan UMNO meracuni pemikiran mereka.

Menurut beliau, selama 52 tahun pemerintahan UMNO/BN gejala sosial ini tidak dapat dibendung.

Buktinya media elektronik seperti TV dan radio yang dikawal UMNO/BN terus dimonopoli dan dipenuhi dgn program-program yang lebih banyak mendatangkan masalah sosial di dalam masyarakat. Majalah-majalah dan bacaan hiburan dibiarkan mengawal minda mereka.

Statistik jenayah dan masalah remaja juga semakin meningkat sehingga berada pada tahap yang sangat menggerunkan.

"Saya melihat sekarang ini orang-orang muda di Terengganu tidak jauh beza dengan Kuala Lumpur. Tuan-tuan inilah budaya hidup yang dibawa oleh UMNO" kata beliau merujuk kepada masalah anak-anak muda di Kuala Terengganu.

Oleh yang demikian kata beliau, PAS perlu diberikan kemenangan di Kuala Terengganu untuk menjadi penawar kepada racun yang serap masuk oleh UMNO ini.

Beliau juga menceritakan ketika berjumpa dengan pengundi-pengundi cina dan mengajak mereka mengundi PAS, mereka berkata YB Dr Hasan tidak perlu risau, tetapi pengundi-pengundi cina ini lebih risaukan pengundi melayu yang jumlahnya jauh lebih ramai daripada mereka.

Ini juga menunjukkan bahawa pengundi cina dapat melihat kebaikan mengundi calon PAS berbanding BN.

prk036.pas.org

No comments: