Monday 14 September 2009

PAS SHAHBANDAR FUNGSIKAN MARKAS DALAM BULAN RAMADHAN


PAS Cawangan Shahbandar, salah satu cawangan PAS dalam kawasan Pekan berjaya menghidupkan fungsi Markas PAS dengan menjalankan aktiviti ibadah disepanjang bulan Ramadhan kali ini.

Program yang diadakan selang sehari diisi dengan Iftar Jamaei, Solat Maghrib dan Isya' berjamaah, Solat sunat tarawikh dan witir dan berakhir dengan Tazkirah/Tafsir Al Quran yang dipimpin oleh Ustaz Abdul Karim Sidek yang merupakan Ketua Cawangan PAS tersebut.

Program ini diadakan bagi tujuan mengukuhkan ukhwah dikalangan ahli serta bagi meningkatkan kefahaman ilmu di bulan yang penuh Barakah ini.

PAS Kawasan Pekan amat berbangga dengan istiqamah yang ditunjukkan oleh barisan AJK Cawangan bagi menghidupkan fungsi Markas yang juga dibantu AJK mereka iaitu Ustaz Abdul Ghani, Haji Abdul Malik, Hamdan, Jamsari, Syed Hasnol, Kahairy, Afendi dan ramai lagi.

PAS Kawasan Pekan berharap, cawangan lain dapat mencontohi Shahbandar bagi menghidupkan markas cawangan mereka.

PAS Cawangan Shahbandar juga mengalu-alukan mana-mana pihak untuk menyumbangkan Infaq dalam usaha membina Markas Cawangan yang Baru di tapak tanah milik cawangan PAS Shahbandar sendiri. Infaq boleh disalurkan kepada akaun penama dibawah ;
Hj Abdul Ghani : 013 - 969 6335
Khairy : 019 - 932 5410
No. Akaun Bank : 0602 - 1454920 - 056 (CIMB)

ditulis oleh ; Lajnah IT DPP Pekan

No comments: