Saturday 24 September 2011

PAS PEKAN EDAR 3,000 RISALAH BUKU JINGGA

24 September 2011 Sabtu, PAS Kawasan Pekan melalui Lajnah Penerangan PAS Kawasan yang diketuai Sdr Sanusi telah menganjurkan program mengedar risalah buku jingga kepada pengundi di Parlimen Pekan.

Program pengedaran risalah dilaksanakan di 2 kawasan utama iaitu di kawasan Bandar Pekan dan di tapak Pekan Sehari (sabtu) di bandar Pekan. Hampir 30 orang petugas yang terdiri dari AJK PAS Kawasan, Dewan Ulamak, Dewan Pemuda, Dewan Muslimat serta ahli pas hadir pada program tersebut.


Pengederan risalah Buku Jingga ini amat perlu disegerakan kepada masyarakat terutama pengundi di kawasan Parlimen Pekan kerana UMNO dan Barisan Nasional mula mencuri idea yang ditawarkan oleh Pakatan Rakyat dalam buku jingga tersebut. Antara idea terbaru yang di lihat menyerupai idea Buku Jingga adalah pemansuhan undang-undang ISA.

Penerimaan pemgundi di kawasan parlimen Pekan amat baik sekali. Lajnah Penerangan PAS Kawasan yakin bahawa sasaran 80% membaca dan meneliti risalah buku jingga yang diedarkan.

Lajnah Kebajikan & Dewan Ulama juga menganjurkan 2 program bersama pada hari tersebut. Lajnah kebajikan PAS Kawasan dengan kerjasama muslimat dan Nisa kawasan Pekan telah membuka Pusat Rawatan Percuma dengan kerjasama Klinik Ummu Roihan. Dewan Ulama pula membuka pameran Keagongan Al Quran dan menyediakan khidmat percuma muat turun aplikasi Quran Digital ke dalam telefon bimbit.

Kedua-dua program ini telah diadakan di tapak Pekan Sehari (sabtu) bandar Pekan. Sambutan kepada rawatan percuma dan pameran ke Agongan Al Quran adalah amat baik sekali.



No comments: