Wednesday 26 October 2011

AHLI PAS CAWANGAN SEPEKAN JAYA KEMBALI KE RAHMATULLAH


26 Oktober 2o11 Rabu, seorang ahli PAS cawangan Sepekan Jaya bernama Mohd Fauzi bin Abdul Rahman telah kembali ke Rahmatullah sekitar jam 6.45pagi tadi akibat kemalangan jalan raya di atas Jambatan Sultan Abu Bakar, Pekan.

Beliau merupakan ahli PAS cawangan Sepekan Jaya dan pernah menjadi ahli jawatan kuasa PAS cawangan tersebut. Jenazah beliau telah dibawa ke rumah mayat Hospital Pekan dan telah dimandikan dan dikafankan sebelum dibawa ke surau Al Ehsan Sepekan Jaya untuk di sembahyangkan.

Beliau merupakan ahli kariah surau Al Ehsan Sepekan Jaya dan sering berjamaah disuaru tersebut terutama waktu maghrib, Isya' dan subuh. Pada hari kejadian beliau sempat bersolat subuh di surau Sepekan Jaya.

Menceritakan perihal Almarhom Mohd Fauzi, anaknya sulong lelaki Almarhun Sdr. Ismail menceritakan bahawa Ayahnya telah keluar awal pagi selepas mengejutkan keluarga beliau bangun untuk solat subuh pada pagi tersebut. Pada pagi tersebut, Almarhom tiada memesan apa-apa dan terus keluar untuk ke Pasar Pekan tempat Almarhom berniaga.

Anakanda Almarhom, Sdr. Ismail mengucapkan ribuan terima-kasih kepada saudara-mara, sahabat Almarhom dan jiran tetangga kerana dapat bersama-sama menguruskan Jenazah dan sama-sama mengerjakan solat jenazah pada pagi tersebut. Jenazah Almarhom telah selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Kg Jambu, Langgar Pekan.

Pas Cawangan Sepekan telah kehilangan seorang ahli yang amat mengambil berat kepada urusan Jemaah dan bagi Kariah Surau Al Ehsan pula kehilangan seorang ahli dan sahabat yang istiqamah mengimarahkan Surau Al Ehsan Sepekan Jaya.


No comments: