Monday 24 November 2008

Salam takziah buat keluarga Wak Said...


Minggu lalu, PAS Kawasan Pekan telah kehilangan seorang pemimpin yang disayangi.

Mohd Said bin Kasan Marjo, 51, telah meninggal dunia pada awal pagi Jumaat lalu di Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan akibat serangan jantung. Allahyarham yang dikenali sebagai Wak Said dikalangan penduduk tempatan telah selamat dikebumikan di tanah perkuburan Felda Chini selepas disolatkan di rumah beliau yang terletak di Felda Chini 3.

Turut hadir pada pengkebumian tersebut ialah YDP PAS Kawasan, Ustaz Abu Kassim Manaf, bekas calon DUN Chini merangkap Ketua Dewan Pemuda PAS Pekan, Ustaz Mohd Fadhil Noor Abdul Karim dan bekas ADUN Chini dari PKR, En. Mohd Jafri Ab Rashid.

Semasa hayatnya, beliau yang merupakan Ketua PAS Cawangan Chini 3 telah banyak membantu dalam pilihanraya umum lalu khususnya bagi DUN Chini. Malah, semasa PRU-11 yang lalu beliau merupakan pengarah MTD Chini yang membantu bagi memenangkan calon PKR ketika itu iaitu En. Mohd Jafri.

Semoga pengorbanan beliau selama ini mendapat balasan syurga oleh Allah SWT dan diletakkan di golongan orang-orang yang beriman. Amin...




Kelihatan Ust. Fadhil Noor (berjubah) memberikan sedikit ucapan sebelum jenazah dibawa ke tanah perkuburan. Turut kelihatan ialah Tim. Ketua Dewan Pemuda PAS Pekan, Ust. Fadhillah (berbaju kotak) dan En. Jafri (berbaju hijau)



*Kepada semua pembaca, harap dapat sedekahkan Al-Fatihah untuk beliau. Al-Fatihah...

No comments: