Wednesday 14 January 2009

Petugas Kontigen Pahang turun ke tengah masyarakat


Tiga hari lagi pengundi di Kuala Terengganu akan menentukan siapakah yang akan mengisi kekosongan di kerusi parlimen yang telah kosong disebabkan kematian wakil rakyat yang lalu.

Suasana di tempat Kontigen PAS Pahang di tugaskan agak “biasa” sahaja.
Kelihatan petugas-petugas BN banyak berkumpul di bilik-bilik gerakan mereka. Pergerakan wanita dan puteri mereka tidaklah nampak begitu rancak. Pemasangan poster BN banyak dilaksanakan di waktu malam. Sesekali kelihatan pemuda BN membawa bendera dengan menggunakan motosikal.

Petugas PAS dari kontingen Pahang telah begerak ke rumah-rumah pengundi di seluruh lokaliti yang dipertanggung-jawabkan. Diantara aktiviti yang dilakukan ialah menziarahi pesakit-pesakit yang telah dikenalpasti. Turut bersama Dr.Harison, AJK Dewan Muslimat PAS Pahang.

Aktiviti seperti pertandingan memancing,BBQ dan sukan mendapat sambutan remaja di seluruh kawasan unit peti Pasir Panjang.

Untuk Peti undi Bukit Bayas kegiatan kontijen Pahang bermula jam 4.00 pagi bermunajat dan dikuti dengan tazkirah wajib pada semua petugas.

Petugas seperti biasa akan bergerak ke lokasi tugasan yang telah ditetapkan oleh pengarah oprasi, Hj. Mohd Nor dibantu petugas tetap Dewan Ulamak Pas Pahang.

mazlanyasin/DUP

No comments: