Monday 12 January 2009

Pilihanraya Kecil: Sekitar Aktiviti Siri Ceramah Pakatan Rakyat Oleh Barisan Kepimpinan PKR Pada Malam Ini Iaitu 12 Januari 2009 !!


KUALA TERENGGANU - Nampaknya ceramah yang dianjurkan oleh Pakatan Rakyat kini semakin mendapat sambutan menggalakkan daripada rakyat Kuala Trengganu. Ramai pemerhati yang berpendapat bahawa PAS sudah pasti akan menang dengan majoriti yang lebih besar dalam pilihanraya kecil 17 Januari ini jika tiada unsur subversif atau tindakan jahat puak-puak UMNO dan BN di sini. Krew kami sempat hadir dalam kedua-dua ceramah iaitu PAS dan BN, ternyata sambutan luar biasa di ceramah PAS gagal untuk disaingi oleh BN. Senario inilah yang berlaku di Permatang Pauh dulu, yang mana akhirnya berjaya memenangkan Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan majoriti yang lebih besar. Apakah fenomena yang sama juga akan turut berlaku di Kuala Trengganu kelak. Apapun, kami ucapkan sekalung tahniah atas segala sumbangan dan jasa yang diberikan oleh para petugas sepanjang kempen berjalan ini. Ternyata mereka begitu bersemangat waja dan terus menyakinkan rakyat supaya menyokong PAS biarpun diasak dengan berbagai tekanan oleh pihak lawan. Buat anda yang baru tiba di Kuala Trengganu dan ingin hadir ke ceramah-ceramah yang bakal diadakan sepanjang baki kempen ini.

Maka dibawah ini kami paparkan informasi terkini ceramah yang bakal disertai juga oleh pimpinan Pakatan Rakyat dari PKR malam ini (Isnin,12 Januari) di DUN Wakaf Mempelam (Lokasi Kg.Panji dan Kg.Kubang Tangga) ceramah akan disampaikan oleh Dr.Zarawi. Bagi DUN Bandar (Kg.Tok Ku) ceramah oleh Saudara Saiful Izham. Di Kg.Kuala Hiliran pula ceramah oleh Tn.Hj Rahman. Mankala itu bagi lokasi DUN Ladang (Kg.Batas Baru) ceramah oleh YB Chai dan di Kg.Panji Alam ceramah oleh Sdr Mustafa Kamil. Sementara itu di Markas PKR Ladang pula ceramah oleh Sdr. Fariz Musa, Hj.Rahman, Sdr.Wan Rahim, Dato' Tengku Hassan dan Sdr Saiful Izham. Markas PKR Bukit Besar pula ceramah oleh Sdr Razali Alias, Cikgu Bard dan Tn.Hj.Suhaimi. Bagi DUN Batu Buruk di Jalan Sekolah Kebangsaan Chendering Pantai pula ceramah oleh Sdr Mustafa Kamil, di Pantai Batu Buruk ceramah oleh YB Amiruddin. Bagi pejabat PKR Negeri pula ceramah oleh Sdr Shamsul Iskandar, Sdr Low CC, Sdri Ginie Lim dan Sdr Wan Rahim.

[Melihat siri ceramah yang diadakan jelas sekali membuktikan bahawa sokongan rakyat begitu baik terhadap PAS. Biarpun media arus perdana kini banyak memainkan isu-isu besar bagi mengaburi mata rakyat Kuala Trengganu, namun ternyata mereka sebenarnya telah mula sedar dari lamunan mimpi-mimpi ngeri selama ini. Cuma, apa yang kita harapkan supaya sokongan ini akan berterusan menjelang hari pengundian nanti. Jika tidak sudah pasti perubahan yang bakal terlaksana akan terbantu dan BN akan terus berkuasa di Kuala Trengganu kelak. Kini rakyat sebenarnya semakin bijak untuk membuat penilaian, terutamanya golongan muda. Justeru itu semangat yang ada perlulah disemarakkan agar parlimen Kuala Trengganu bakal menjadi saksi betapa ranap dan punahnya masa depan UMNO dan BN itu sebenarnya].

PahangDaily.blogspot

No comments: