Sunday 29 August 2010

IFTAR JAMA'IE PAS KAWASAN PEKAN

Oleh Lajnah IT - DPPP

Sabtu - 28 Ogos 2010 bersamaan 18 Ramadhan 1431Hijrah PAS Kawasan Pekan sekali lagi mengadakan Iftar Jamaei bagi meraikan ahli dan Penyokong PAS kawasan Pekan. Program ini diadakan di Madrasah Al Husna bermula jam 6.00 petang dan berakhir sehingga selesai solat tarawikh secara berjamaah.

Program bermula dengan gotong-royong menyediakan makanan untuk berbuka puasa. 1 ekor lembu telah ditumbangkan dan di masak secara bergotong royong di rumah Pak Ali, Kampung Parit Pekan. Penyediaan minuman dan penyediaan juadah berbuka puasa telah disempurkan oleh Ahli Dewan Pemuda PAS Kawasan Pekan.

Pada petangnya, program sumbangan bantuan hari raya berupa wang tunai dan keperluan rumah disempurkan oleh YDP PAS Kawasan Pekan Al Fadhil Ustaz Abu Kasim bin Manaf. Penerima sumbangan adalah anak-anak yatim, ibu tunggal dan mereka yang kurang bernasib baik. Lebih 30 orang penerima sumbangan telah hadir pada program tersebut.

Program Iftar Jamaei kali ini juga disertai oleh Timbalan Pesuruhjaya PAS Pahang iaitu Al Fadhil Ustaz Yusuf bin Embong dan beliau mengakhiri program kali ini dengan menyampaikan tazkirah beliau. Program kali ini disertai oleh hampir 200 orang muslimin dan muslimat ahli pas dan penyokong sekitar Pekan.








No comments: