Sunday 29 August 2010

ZIARAH RAMADHAN - PAS CAWANGAN SEPEKAN JAYA & PJ3

Oleh Lajnah IT - DPPP

Ahad 29 Ogos 2010, PAS Cawangan Sepekan Jaya bersama PAS Cawangan Peramu Jaya 3 telah menjayakan satu program ziarah Ramadhan menjelang Syawal di sekitar Perumahan Sepekan Jaya dan Perumahan Peramu Jaya 3.

Program ini dianjurkan oleh dua cawangan tersebut dan pimpinan dari PAS Kawasan dijemput sekali bagi meraikan program tersebut. YDP PAS Kawasan Pekan, AJK PAS Kawasan, Ketua Muslimat dan AJK Pemuda PAS Kawasan turut serta pada program tersebut.

Kunjungan bermula di rumah Balu Almarhum Ustaz Adham Che Kob yang juga merupakan penceramah khusus bagi Qariah Surau Sepekan Jaya semasa beliau masih hidup. Kunjungan seterusnya dibeberapa buah rumah Ibu Tunggal, Anak-anak Yatim, Anak-anak kurang upaya dan keluarga yang berpendapatan rendah. Hampir 21 buah rumah di sekitar Perumahan Sepekan Jaya dikunjungi oleh rombongan PAS pada hari tersebut.

Sumbangan dari tabung kebajikan cawangan PAS Sepekan Jaya dan Peramu Jaya 3 digunakan untuk menjayakan program tersebut. Sumbangan diberikan berupa wang tunai bagi menampung keluarga mereka menghadapi Syawal yang bakal menjelma.

Rombongan ziarah seterusnya ke Perumahan Peramu Jaya 3 yang diketuai oleh Ketua UPU PJ3 Sdr. Wan Zainuddin. Beberapa buah rumah Ibu tunggal dan warga emas dikunjungi. Mereka menyambut baik kunjungan rombangan PAS Kawasan Pekan dan menganggap sumbangan yang diberikan adalah rezeki mereka di bulan Ramadhan ini.

Program ziarah ini di sempurkan sekitar jam 1.15 petang dan rombingan mengakhiri program dengan bersolat zuhur berjemaah di Surau Al Ehsan Sepekan Jaya.

Pada sebelah malamnya pula, diadakan Iftar Jamaei Kariah Surau Al Ehsan dan tahlil perdana. Selepas solat sunat Tarawikh berjemaah 1 slot Tazkirah disampaikan oleh YDP PAS Kawasan Pekan Al Fadhil Ustaz Abu Kasim bin Manaf.






No comments: